Virtueel solliciteren voor honderden vacatures op eerste Indeed Nationale Online Sollicitatiedagen

Eerste Nationale Online Sollicitatiedagen bij Indeed op 17 en 18 maart

Op 17 en 18 maart organiseert Indeed, wereldwijd en in België de grootste vacaturesite, de eerste Nationale Online Sollicitatiedagen in België. 23 bedrijven interviewen dan kandidaten voor honderden openstaande vacatures. Alles samen zijn er tijdens deze twee dagen voldoende slots om honderden kandidaten virtueel te interviewen.

Door corona is het voor bedrijven vaak niet makkelijk om geschikte kandidaten te vinden voor de vacatures die ze aanbieden. Een virtueel aanwervingsgesprek is echter nog niet voor iedereen vanzelfsprekend. Indeed wil werkgevers en kandidaten hierin begeleiden en ondersteunen. Daarom organiseert het nu via zijn website de eerste Belgische Nationale Online Sollicitatiedagen.

Werkgevers én kandidaten begeleiden naar beste match

Arjan Vissers, verantwoordelijk voor strategie bij Indeed Benelux: “Er is nood bij zowel werkgevers als werknemers aan een manier om fysieke sollicitatiegesprekken of jobbeurzen nu corona-proof en online te organiseren. Dat eerste contact is immers voor beide partijen cruciaal om te bepalen of een match mogelijk is. Dankzij onze expertise hebben we bij Indeed een formule kunnen uitwerken waarbij dit goed wordt georganiseerd. Dat 23 grote bedrijven zich hebben ingeschreven met een diversiteit aan beschikbare banen, toont aan dat dit een reële behoefte is in de arbeidsmarkt.” ​

Onder meer KBC, Bpost, Colruyt, Orange, Callexcell, VDK Bank, Kuehne Nagel, Verisure, Gamma, Securitas, Het Poetsbureau en DHL Express doen mee aan deze eerste Nationale Online Sollicitatiedagen. ​

DHL Express kiest uitdrukkelijk voor het online alternatief.

“Wij zijn op zoek naar heel wat nieuwe medewerkers dit jaar en daarom nemen we heel graag deel aan deze eerste virtuele beurs van Indeed. Op deze manier hopen we snel en efficiënt de juiste kandidaten te bereiken en hen te engageren voor lange termijn”, aldus Dorien Teugels, HR Talent & Sourcing Expert.

Voor KBC is virtueel solliciteren ook een bewuste keuze.

“Persoonlijk contact maakt het verschil in onze dienstverlening aan klanten en in de werving van nieuwe collega’s. Zelfs in deze atypische tijden waar het rekruteringproces volledig digitaal loopt. Initiatieven zoals de Online Sollicitatiedagen zijn in onze bestaande digitale aanpak een extra kanaal om commerciële talenten aan te trekken voor de versterking van onze Live-teams in Vlaanderen en Brussel. Vanuit KBC kijken we er dan ook naar uit om heel wat gedreven kandidaten te ontmoeten in een virtuele babbel,” zegt Bart De Saedeleir, Manager Talent Acquisition KBC.

Efficiëntie voor werkgevers en kandidaten
Indeed ontzorgt de werkgevers volledig en levert de advertentie, screent de kandidaten en plant de gesprekken in, die plaatsvinden via Indeed Interview, Indeed’s videoplatform voor sollicitatiegesprekken. Zo kunnen werkgevers zich volledig richten op de sollicitatiegesprekken zelf.

Kandidaten kunnen zich aanmelden voor een virtueel interview en een groot deel van het sollicitatieproces overslaan. Zo worden er onder andere selectievragen gesteld om de beste match te kunnen maken.

Vissers: “Tijdens de interviews geven de HR-managers van de potentiële werkgever de sollicitanten een idee van hoe het bedrijf, de cultuur en de functie eruit zien. Aan het einde van deze twee dagen zal een groot deel van de sollicitanten al weten of ze doorgaan naar de volgende fase van het sollicitatieproces of zelfs de baan krijgen.”

Nieuwe normaal
Het online sollicitatiegesprek ​ biedt heel wat praktische voordelen. Ook na corona of wanneer opnieuw meer fysiek contact mogelijk wordt, zal het bij veel bedrijven deel uitmaken van het ‘nieuwe normaal’.

Bart De Saedeleir (KBC): “We kregen heel wat positieve feedback van onze kandidaten over virtuele sollicitatiegesprekken. Geen verplaatsingen met de wagen, gemakkelijk, snel maar ook met voldoende aandacht voor het persoonlijke. We maken er nu al werk van om na Corona het beste van de twee werelden verder te kunnen samenbrengen. Digitaal maar met een ‘human’ touch!”

Werkzoekenden hebben geen Indeed-account nodig om zich aan te melden voor de online sollicitatiedagen en deelnemen is gratis. Zo kunnen zij ook in de huidige situatie snel en gemakkelijk een baan vinden en werkgevers vergelijken. Tijdens deze eerste Nationale Online Sollicitatiedagen kunnen kandidaten zich registreren om op 17 of 18 maart te solliciteren voor een (of meerdere) van de honderden vacatures.

Perscontact:

Persberichten in je mailbox

Over Indeed

Indeed is de nummer 1-vacaturesite ter wereld en in België, en helpt werkzoekenden in meer dan zestig landen en in 28 talen bij het vinden van miljoenen vacatures via de (mobiele) website of de Indeed-app. Maandelijks bezoeken meer dan 250 miljoen mensen Indeed voor het zoeken naar vacatures, het plaatsen van hun cv en het onderzoeken van bedrijven (bronnen: SilkRoad & iCIMS). Ga voor meer informatie naar be.indeed.com/about.

be.indeed.com